Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2007 14:46 - Хора, внимавайте - мошениците са много активни пред празниците!
Автор: babalog Категория: Други   
Прочетен: 9507 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 17.12.2007 14:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Преди малко позвъня телефонът ми. На дисплея – блокиран номер. Понеже по-рано ми се беше случвало и съм писала на тази тема, знаех, че е поредният мошеник. Реших да го разиграя, поех дъх и призовах всичките си артистични умения. Този път бях произведена в леля от задъхания, тревожен глас отсреща. Катастрофирало момчето. Ударило момиченце, плаче и моли да се обадя на следовател Станимир Панчилов – 0899617864 и да попитам как е момиченцето и колко пари трябват за гаранция. Записах, разтревожено се осведомих как е “ племеникът” ми и родителите му, при което той почти се разплака и помоли да не им казвам. След което го попитах той как се казва. Последва бурно възмущение и обвинения в бездушност и други грехове. Тогава буквално се разбеснях и се навиках здраво на човека отсреща. Говорих за маймуните по клона, за тъпанарите, които мислят, че могат да лъжат безнаказано, заплаших, че ще проследят номера му – и как ли точно ще стане?!, но той се хвана и запя друга песен. Нямало работа, умирали от глад, там където живее, та затова. Попитах го не го ли е страх, че някой със слабо сърце, може да повярва и от ужас да умре на място. Страх го било, но глад се не траел. Освен това, ми изнесе обвинителна лекция, че били виновни депутатите със заплати от 1000 лева, ако били осигурили и на него работа, нямало да се занимава с тоя бизнес, от който при удачна сделка щял да вземе максимум 300 лева, а и все бил с единия крак в затвора. Отново взех думата и заговорих на тема затвор, съвест, опропастен живот. Не е за вярване, но човекът ме изслуша и отново заговори. Бил искал работа, но нямало. Попитах го къде живее, но не посмя да каже, обаче се изтърва, че в Бургас работил два-три месеца, но не му платили. Когато го попитах не може ли да работи в строителството, защото разбрах, че е ножар от разговора ни. За тази професия няма работа, доколкото знам. Та, обясних му, че в София има много работа за строителни работници, да вземе да си потърси, а той изнанадано-въодушевено ме попита имам ли връзки да го уредя на работа. Бил здрав, як, силен, на 27 години. Те ти булка Спасов ден! Обещах да поразпитам тук-там и да ми се обади след два дни. Но да каже някакво име, може и да не е неговото. И да не се плаши. Казвал се Трифон. Така. Сега търся работа за Трифон. Ако се обади. Ако не ми разиграваше сценки. Ами, ако наистина се обади и съм успяла да му дам информация и започне работа като почтен човек? Ще видим.
Но, ми писна да звънят средно веднъж седмично разни мошеници, явно домашният ни телефон е дежурен в нечии списъци. Предишната оферта беше за колет от чужбина, с подаръци, но трябвало да платим на куриера. По-предишната беше за филтри за олио. Преди това пък за лекарства за тежко болен роднина на наш далечен уж роднина. Хора, внимавайте, не се хващайте! Проверявайте, ако се съмнявате, преди да се отзовете, позвънете на близките си и попитайте дали е така.

И още нещо. Стана като в кримка, но точно така се получи днес. Десетина минути след моя разговор с Трифон, се обади мъжът ми и смеейки се, се похвали, че току-що отказал 40 инчов “ Панасоник”, в гаранция, който му бил предложен от мургав наш сънародник, циганин, искам да кажа, на сфетофара на гара “ Подуене”. Докато съпругът ми чакал да светне зелено, циганинът, прилично облечен, му почукал на стъклото и направил предложението. Делово. За 500 лева. Негов близък спешно го продавал. Имал и други неща. Например, лаптоп. Можел да му продаде и двете, с голямо намаление. Мъжът ми категорично отказал и циганинът не му досаждал повече.
Чудя се какъв ли ще е следващият сценарий, с който ще се опитват разни кърлежи, отрепки, лентяи, малоумници, сульовци, които даже и не знаят да говорят правилен български език, да измъкват пари, използвайки състрадателността, наивността и шока на набелязаната жертва?!



Тагове:   Много,   мошениците,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mirchev - :)
17.12.2007 15:16
Супер! :) Аз много искам на мен да ми се обади такъв... после и да си чукнем среща... :)
цитирай
2. babalog - ***
17.12.2007 15:34
mirchev - ... и на срещата, ако не с цивилен полицай, то с един-двама навити приятели и кола за бърза доставка на пратката в районното:)))
цитирай
3. mirchev - @ babalog
17.12.2007 15:50
Сам, сам... за да няма свидетели... а после в полицията...
цитирай
4. babalog - ***
17.12.2007 16:00
@ nakom - наистина сте били бързи и оправни, ще черпим челен опит, ако разкажеш как е протекла близката среща:)

@ mirchev - аз предлагам да си сформираме два-три мобилни екипа, доброволни, естествено, въоръжени с фотоапарати и да почнем да ходим по срещи, които да приключват в полицията, но не за нас:)
цитирай
5. mirchev - @babalog
17.12.2007 16:06
Никакви грижи - винаги съм отворен за подобни инициативи... :)
цитирай
6. babalog - @ mirchev - добре, да считаме, че ...
17.12.2007 16:14
@ mirchev - добре, да считаме, че публично си заявил готовност да се включиш, ако те потърся, за да ходим на такава среща:) А, както е тръгнало, това скоро ще се случи, защото у нас често се звъни с разни версии. Мисля, че преди време някъде видях твоето кю или мейл - или в блога ти, или в Блогосферата, не съм сигурна. Да го потърся ли ?
цитирай
7. mirchev - :)
17.12.2007 16:21
16091578 e ICQ. mirchev@gmail.com е мейла. Когато кажеш. :)
цитирай
8. babalog - @ mirchev - благодаря, договори...
17.12.2007 16:26
@ mirchev - благодаря, договорились, както казват руснаците :))) Остава да чакаме като ловците - на гюме:) Приятен ден!
цитирай
9. fro - На мен ми се случи тази ситуация, ...
17.12.2007 16:33
На мен ми се случи тази ситуация, хванаха единия мошеник (от поне трима), ама нататък какво е станало и пипнали ли са останалите- не знам. Инфо по телефона не ми дават, ще рябва да мръдна до районното, като имам път, да питам :)
цитирай
10. анонимен - откраднати документи
17.12.2007 16:34
Някои да е намирал откраднати документи на 13.12.2007г. на Стоянов ? Моля помогнете.
цитирай
11. babalog - @ fro - моля те, разкажи тук, или в ...
17.12.2007 16:41
@ fro - моля те, разкажи тук , или в твоя блог, как точно си постъпила, за да знаем какво да правим в такива случаи, защото чета по медиите, че полицията не винаги може, успява и т.н да залови мошениците. Мисля, че твоята информация би била от полза на много хора.
цитирай
12. babalog - @ анонимен - пожелавам ти някой да ...
17.12.2007 16:43
@ анонимен - пожелавам ти някой да намери документите и да те потърси !
цитирай
13. fro - Вече пуснах постинг в блога си. П...
17.12.2007 16:46
Вече пуснах постинг в блога си. Преди да се предприемат някакви самоинициативи е добре да се свържете с полицията. Колкото по- рано, толкова по- бързо и добре ще реагират. За моя случай нямаха време да направят капан с белязани пари примерно, което е почи неободимо доказателство и присъдата на мошеника би му била в кърпа вързана, но все пак го арестуваха. Какви техни си мерки са взели, той да издаде останалите съучастници- не знам. Дано всичките са ги хванали.
цитирай
14. thomas - Що бе?
17.12.2007 17:12
Те циганите скоро наистина ще почнат да продават 40-инчови телевизори по 500 лева. Съвсем техни си. Ако погледнеш как ги пазаруват в Техномаркет - Jet Credit само за тях работи... И нищо чудно като не могат да си направят поредната вноска, да прибегнат и до този вариант. Лошото е, че с лаптопа вече се е издал...
цитирай
15. divini - Банда завъртя томбола “Веселата вдовица”
19.12.2007 11:06
news.bg 19.12.2007
Мошениците измислили "томбола" за самотни жени, загубили съпрузите си.
Те се опитват и да приберат незабелязано някоя и друга ценна вещ по време на гостуването си.
Емисари на "томболата" от няколко дни обикалят апартаментите из цял Перник и звънят на всички врати, на които видят некролози. Като им отворят, показват торби с тигани и тенджери с тефлоново покритие, които представят за награди в измисленото коледно състезание за самотни жени.
цитирай
16. babalog - ***
19.12.2007 15:19
@ fro - прочетох постинга ти, поздрави за реакцията ти!

@ thomas - ами защо купуват, като твърдят, че нямат пари дори и за храна?!

@ divini - дали пък наистина не се превръщаме в народ от мошеници и простаци...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: babalog
Категория: Други
Прочетен: 235983
Постинги: 26
Коментари: 175
Гласове: 1019
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031